Categorieën
Marketing

 Adverteren op Google nodig

Aangezien Google één van de meest bezochte websites ter wereld is, is het ook een aantrekkelijke plek om daar te adverteren met je bedrijf. Je kunt er namelijk een grote groep mensen bereiken. En daarmee ook dus jouw doelgroep, want elke onderneming heeft ongetwijfeld een doelgroep. Het is overigens ook belangrijk om te weten wat je doelgroep is. Dat is wel zo handig met adverteren, want je kunt heel geavanceerd adverteren op Google. Als het gaat om adverteren op Google, welke mogelijkheden heb je dan allemaal?

Betaald adverteren

Tegenwoordig kun je op Google op een betaalde manier adverteren. Het voordeel hiervan is dat het handiger is dan organisch adverteren. Het probleem van organisch adverteren is het dat best veel moeite kan kosten om eindelijk ergens bovenaan te staan. Je moet namelijk de juiste zoekwoorden hebben. Daarnaast moet je website voorzien zijn van een uitstekende SEO. Dan spreken we overigens niet alleen over teksten, maar ook over linkbuilding en de snelheid van een website. Die spelen ook een rol. Maar het kan lastig zijn, zeker als je net als onderneming bent begonnen, om al hoog in Google te komen. Gelukkig kun je dus ook betaald adverteren en dat heeft enkele voordelen.

Adverteren op Google

Een belangrijk voordeel is dat je dan altijd bovenaan komt te staan. Je staat dan boven de organische websites die hoog in Google staan met bepaalde woorden. Op die manier kun jij je concurrentie in de branche dus te slim af zijn. Het punt is echter wel dat er een geldbedrag tegenover staat natuurlijk. Je betaalt overigens niet per maand, want dat zou zonde zijn. Stel dat er niemand op je website klikt en je betaalt wel grof geld. Dat is zeer frustrerend. Je betaalt alleen als er mensen op je website hebben geklikt.

Bepaalde zoekwoorden

Je kunt dan promoten op bepaalde zoekwoorden. Je kunt zelf aangeven op welke zoekwoorden je het liefst wil promoten. Als een bezoeker die zoekwoorden dan intypt, dan zorgt dit ervoor dat deze zichtbaar worden. En daar betaal jij dan een bepaald bedrag voor. Ook de prijs van een klik kun je zelf bepalen. Meestal geldt wel dat hoe lager de prijs van de klik is, hoe minder je zichtbaar wordt met een bepaald zoekwoord. Het is dus ook belangrijk om daar goed naar te kijken. Het hangt ook van de branche af hoeveel je gaat betalen per klik. Dit heeft met de concurrentie te maken.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *